donderdag 16 juli 2015

Goede tijden, slechte tijden...

Laat ik allereerst mijn verontschuldigingen aanbieden aan iedereen die fanatiek elke dag checken of er weer wat nieuws is.. Elke dag neem ik mij voor om wat te schrijven op deze blog, en elke dag vind ik wel weer een reden om niet te schrijven. Als je dat lang genoeg vol houdt dan ben je zo weer een week verder zonder dat er wat gepost is..

Enerzijds komt dit doordat ik er niet altijd zin in heb, anderzijds komt het doordat er gewoon geen echte problemen zijn, het gaat eigenlijk gewoon goed met Thirza.
Natuurlijk ligt ze niet voor niets in het ziekenhuis, maar los van die NPT doet ze het prima. Haar saturatie is verbeterd als we dit vergelijken met 3 weken geleden. Geen reden om direct hoop te koesteren dat ze  naar huis mag want ze moet het immers nog maar laten zien hoe ze het doet zonder NPT, maar toch... Ook groeit ze goed, inmiddels is ze 4500 gram.

Hoe tegenstrijdig dit ook klinkt; het feit dat ze het prima doet, zorgt er ook automatisch voor dat we tijd hebben om te observeren en te analyseren. We hebben oog voor de dingen die om ons heen gebeuren en ik kan u vertellen, dat is niet allemaal even fraai.

Zo heb ik 2 dagen geleden mijn ongenoegen geuit over een verpleegkundige die de voorgeschreven procedures en protocollen niet zo nauw neemt. Even kort mijn bevindingen over haar in een paar uur dat ik haar heb meegemaakt:

  1. Voeding, nog net niet kokend, wilde ze bij Thirza naar binnen gieten alsof ze een loden pijp heeft
  2. In het badje dat ze klaarmaakte kon ik bijna macaroni koken
  3. Thirza lag in haar bedje zonder saturatiemeter (was ze 'vergeten')
  4. Ze zoog haar NPT te diep uit (met alle risico's vandien)
  5. Geen gebruik van handschoenen
  6. Voeding geven zonder haar maagsonde te controleren
U begrijpt dat dit geen beste beurt was van de verpleegkundige in kwestie.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt moet ik eerlijk bekennen, dat zegt wel wat want ik heb helaas behoorlijk wat ervaring.

Hoe dan ook,,,
Voorlopig zitten we nog wel in het Sophia kinderziekenhuis.
Terwijl Thirza eigenlijk geen andere problemen heeft. Natuurlijk is dit prettig maar tegelijkertijd levert dit ook veel stress en frustratie op. Energie die ik liever gebruik voor mijn gezin.

Op 26 juli zal Thirza een MKR meting ondergaan. 
Ze zullen hiervoor de NPT verwijderen gedurende 12 uur en aan de hand van de resultaten beoordelen hoe het vervolg traject eruit komt te zien. Zal ze minstens nog 6 weken langer in het ziekenhuis moeten blijven of mag ze binnen afzienbare tijd naar huis...

We weten het over 2 weken...

Groeten,

Raymond

PS: foto's volgen nog...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten